بیشتر بدانید

درباره دوربین دنده عقب بیشتر بدانیم

درباره دوربین دنده عقب بیشتر بدانیم

 

دوربین دنده عقب خودرو، یک آپشن یا یک نیاز؟

اکثر ما از رانندگی لذت می‌بریم. به‌خصوص از رانندگی در جاده‌های زیبا و خوش منظره. اما کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که به پارک دوبل علاقه داشته باشد. زیرا این یک چالش همیشگی است که به تمرین و تجربه زیادی نیاز دارد. بعضی اوقات شرایط به نحوه ای است که باید ماشین را سریع پارک کنید و مکانی برای پارک ساده هم وجود ندارد. در چنین شرایطی نداشتن تجربه کافی می‌تواند استرس زیادی را به شما تحمیل کند که احتمالاً این استرس روی عملکردتان هم تاثیر بدی دارد. دوربین دنده عقب برای کمک به شما در چنین شرایطی ساخته شده است. این اپشن تا حد زیادی پارک دوبل و پارک کردن را برای شما آسان می‌کند.
امروزه اکثر اتومبیل‌های جدید از این امکان بهره می‌برند اما هنوز بسیاری از خودروها هم هستند که به دوربین دنده عقب مجهز نیستند. اگر خودروی شما هم جزء این دسته از خودروهاست، در صورت تمایل می‌توانید به صورت آزاد آن را تهیه کرده و بر روی خودروی خود نصب کنید . دوربین‌ دنده عقب را عموماً بر روی سپر‌ عقب ماشین و یا در بالا پلاک روی صندوق نصب می‌کنند. این دوربین تصاویر و اطلاعات را به صفحه نمایشی که در داخل خودرو وجود دارد می‌فرستد.

چند نکته درباره دوربین عقب خودرو


این وسیله کاربردی بر روی تمام اتومبیل‌ها نصب نشده اما می‌توان آن را روی خودرو نصب کرد.
برای خرید دوربین باید به کیفیت و برند آن توجه کنید تا دقت کافی داشته باشد. همچنین مانیتورهایی که در خودرو نصب می‌شوند باید کیفیت خوبی داشته باشند تا بتوانند بیرون خودرو را نشان دهند.
هنگام خرید دوربین به قابلیت دید در شب و ضد اب بودن آن توجه کنید چون برخی از دوربین‌ها این قابلیت مهم را ندارند.

دوربین دنده عقب چگونه کار میکند؟

دوربین دنده عقب برق و تغذیه خود را از چراغ های دنده عقب میگیرد بطوری که به محض تعویض دنده چراغ های عقب روشن میشوند و همین طور دوربین روشن شده و تصاویر را با یک سیم ارتباطی RCA به پخش اتومبیل منتقل میکند به همراه این تصاویر یک سیم برق نیز از چراغ دنده عقب به پخش میرسد و به سیمی در پخش وصل میشود به نام ریورز ، این سیم به پخش اعلام میکند که تصاویر اماده است و این تصاویر نسبت به سایر برنامه های پخش اولویت دارد و انها قطع و این تصاویر (تصویر دنده عقب) پخش میشود و حتی اگر پخش خاموش باشد دستگاه روشن میشود و تصاویر عقب پخش میشود.
البته در پخش های جدید نیازی به سیم ریورز نیست و به محض دریافت سیگنال تصویر همان کار ریورز را انجام میدهد.

انواع دوربین های دنده عقب خودرو

دوربین های دنده عقب به دو نوع توکار و روکار تقسیم میشوند ، این تقسیم بندی فیزیکی بر حسب نوع نصب انها انجام شده است.

نوع توکار که در ابتدا تمام دوربین ها به صورت توکار و داخل سپر نصب میشد یعنی سپر سوراخ شده (در مرکز) و دوربین در انجا نصب میشد و این نوع دوربین به مرور زمان منسوخ شده و کمتر از انها استفاده میشود. این دوربین ها بسیار در معرض اسیب های فیزیکی بودند و به راحتی می شکستند یا اسیب می دیدند
نوع دیگر دوربین های توکار دوربین های فابریکی یا طرح فابریک است ،این دوربین ها که معمولاََ بالای پلاک و در کنار چراغ پلاک عقب جا گرفته است به نوعی توکار محسوب میشوند.
دوربین های دور پلاکی که به قاب دور پلاک عقب چسبیده و نصب شده است نیز نوعی دوربین توکار محسوب میشوند.
نوع روکار این دوربین ها که امکان نصب ان همه جا میسر است داخل جایی نصب نمی شوند و بیرون کار هستند ، تقریباَ تمام شرکت های خودرو ساز دوربین های روکار تولید میکنند .

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره ۰۲۱۴۴۹۵۷۳۴۲ – ۰۲۱۴۴۹۵۷۳۴۳ – ۰۲۱۴۴۹۵۷۳۴۴ – . تیم فروش تهران تیونینگ تماس حاصل نمایید

بیشتر ببینید :

مجموعه ای از کیلس استارت های مدل های مختلف :

کیلس اسپورتیج

کیلس ام وی ام 315

کیلس ام وی ام 550

کیلس پژو 206

کیلس پژو 207

کیلس پژو 405

کیلس پژو پارس

کیلس توسان

کیلس جک S5

کیلس دنا

کیلس رانا

کیلس ساندرو

کیلس سورنتو

کیلس کمری

کیلس کوییک

کیلس لیفان X60

کیلس وراکروز

کیلس H30 کراس

کیلس اپتیما

کیلس i30

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *