کروز کنترل - کلید فرمان, معرفی آپشن ها

معرفی آپشن کروز کنترل

معرفی کروز کنترل

معرفی آپشن کروز کنترل

سيستم نگهدارنده سرعت يا همان کروز کنترل (به انگليسي Cruise Control) سيستمي در خودروهاست که اجازه کنترل سرعت در يک وضعيت ثابت را براي راننده فراهم مي کند.

در واقع هدف استفاده از کروز کنترل نگه داشتن دقيق سرعت به ميزان دلخواه راننده بدون هيچگونه دخالت خارجي است. در اين سيستم امکان تثبيت سرعت خودرو در شرايط مختلف بدون استفاده از پدال گاز از طريق کليدهاي واسط فراهم شده است.کروز کنترل امکاني ارزشمند در خودروهاي امروزي است. سفرهاي طولاني بدون اين امکان خسته کننده تر خواهند بود.

ستفاده از کروز کنترل مزايايي مانند تثبيت سرعت خودرو در شرايط مختلف بدون استفاده از پدال گاز، جلوگيري از تجاوز ناخواسته سرعت از محدوده سرعت مجاز، افزايش و يا کاهش دقيق سرعت خودرو تنها با استفاده از کليدهاي واسط، کاهش نوسانات دريچه گاز و در نتيجه کاهش مصرف سوخت و… را به ارمغان آورده است.

مزيت‌هاي استفاده از کروز کنترل

صرفه‌جويي در مصرف سوخت اتومبيل که نتايج مثبتي مانند کاهش آلودگي هوا را به همراه دارد از جمله مزاياي کروز کنترل است؛

– امکان دل‌زدن به جاده‌هاي طولاني به کمک چنين امکاني فراهم است و ديگر نياز نيست که نگران خستگي و دست‌تنهابودن در رانندگي باشيد؛

– امکان نصب اين سيستم روي خودرو‌هايي که فاقد آن هستند هم وجود دارد. البته بديهي است، زماني که از امکان نصب صحبت مي‌کنيم، منظورمان پرايد و دوستان مشابه آن نيست؛

– تنظيم سرعت خودرو با وجود کروز کنترل بسيار ساده است؛ دکمه‌هايي براي افزايش و کاهش سرعت وجود دارند و تمام کاري که بايد بکنيد، فشردن آنهاست و بس.

نحوه فال کردن کروز کنترل

. به‌کمک دکمه‌هاي on/off که روي فرمان يا اهرم‌هاي جانبي خودرو قرار دارند، سيستم کروز کنترل را روشن کنيد؛

?. در سرعت‌هاي ?? تا ?? کيلومتر بر ساعت يا کمي بيشتر، اقدام به روشن‌کردن کروز کنيد و هميشه يادتان باشد که احتياط شرط عقل است و استفاده از اين سيستم در سرعت‌هاي زياد را از سرتان بيرون کنيد. چرا؟ چون در سرعت‌هاي زياد، سپردن خودرو به حالتي اتوماتيک دور از عقل و خطرناک است.

?. دکمه‌هاي ديگري هم در سيستم کروز کنترل تعبيه شده‌اند که بعد از انتخاب سرعت خودکار، وضعيت را تثبيت مي‌کنند و عموما تحت عنوان دکمه سِت (set) در خودرو‌ها گذاشته مي‌شوند. امکان کاهش و افزايش سرعت هم روي دکمه‌هاي سيستم کروز کنترل موجود است.

 کليد سِت (set): با ست مي‌توانيد شتاب اتومبيل را

روي نقطه‌اي مناسب تنظيم کنيد. البته قبل از آن بايد سرعت خودرو را به ميزاني مناسب رسانده باشيد.

? کليد اکسل (accel): اين کليد هم مي‌تواند سرعت تثبيت‌شده را به ميزان يک کيلومتر بر ساعت در هر بار فشردن افزايش بدهد.

? کليد کاست (cost): اين کليد دقيقا عکس کليد اکسل عمل مي‌کند و با هر بار فشردن آن، سرعت تثبيت‌شده به اندازه يک کيلومتر بر ساعت پايين مي‌آيد.

? کليد رزومه (resume): بعد از روشن‌کردن و لغو عمليات کروز کنترل به‌طور موقتي، مي‌توانيد کليد رزومه را بفشاريد و مجددا سيستم را برقرار کنيد. شايد بپرسيد که سرعت تنظيمي خودرو در اين حالت در سيستم کروز کنترل چيست و چه عددي را براي سرعت در اختيار خواهيد داشت؟ سرعت روي همان شتابي تنظيم مي‌شود که قبل از لغو کروز کنترل داشته‌ايد.

? کليد کنسل (cancel): بعيد مي‌دانيم که ندانيد و نتوانيد حدس بزنيد که اين کليد براي متوقف‌کردن عملکرد کروز کنترل است.

کروز منترل تمامي خودروها به صورت سوکت فابريک و بدون تداخل در سيم کشي نصب ميشود

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره ۰۲۱۴۴۹۵۷۳۴۲ – ۰۲۱۴۴۹۵۷۳۴۳ – ۰۲۱۴۴۹۵۷۳۴۴ – . تیم فروش تهران تیونینگ تماس حاصل نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *