مجله آموزشی

لوازم اسپرت خودرو و بررسی جامع و کامل آنها

لوازم اسپرت خودرو

لوازم اسپرت خودرو

لوازم اسپرت خودرو

تیم تولید محتوای تهران تیونینگ در این مقاله قصد دارد در مورد لوازم اسپرت خودرو مطالبی را برای شما عزیزان منتشر کند.با خواندن این مقاله شما میتوانید با اطلاعات کامل به سراغ خرید و مصرف این لوازم بروید.

با ما تا انتها همراه باشد

انواع لوازم اسپرت خودرو

به صورت کلی لوازم اسپرت خودرو به 2 دسته تقسیم میشوند 

  1. لوازم اسپرت داخلی 
  2. لوازم اسپرت خارجی

در اینجا به تشریح هر دو مورد میپردازیم.

اسپرت داخلی خودرو

به تمامی مواردی که در داخل اتاق خودرو و یا بحث تیونینگ موتوری مورد استفاده قرار میگیرد لوازم اسپرت داخلی گفته میشود.به عنوان مثال استفاده از روکش های صندلی استفاده از فرمان های اسپرت و….. جزئی از این نوع لوازم اسپرت خودرو میباشند.

اسپرت خارجی خودرو

تمامی مواردی که برای بدنه خودرو استفاده میشود و ظاهری مناسب به خودرو میدهند را لوازم اسپورت خارجی مینامند.نکته ای که وجود دارد این لوازم علاوه بر زیبایی ظاهری در برخی موارد از منظر آیرو دینامیک هم مورد بررسی قرار میگرد.

به عنوان مثال یک خودروی فابریک کارخانه را به راحتی میشود از یک خودرو اسپرت شده تشخیص داد.

برخی از لوازم اسپرت خودرو

در این بخش تیم تولید محتوای تهران تیونینگ قصد دارد به معرفی برخی از لوازم اسپرت خارجی بپردازد و ویژگی های آنها را بررسی کند.

چراغ های خودرو

یکی از لوازم اسپرت خودرو چراغ های جلو و عقب خودرو است که چراغ ها تاثییر بسیار زیادی در زیباتر شدن ظاهر خودرو دارند.علاوه بر بحث زیبایی استفاده از چراغ های مناسب در بحث نور و دید راننده تاثییر به سزایی دارد.اکثر مواقع چراغ های فابریک خودرو نور خوبی را برای راننده فراهم نمیکنند و یکی از دلایل تعویض چراغ ها میتواند همین امر باشد.

یکی از چراغ هایی که در کشور ما مورد توجه بسیاری قرار گرفته است چراغ هایی با نور زنون هستند که دید به شدت بالایی را برای راننده فراهم میکند.

لنز اسپرت خودرو

 یکی دیگر از لوازم اسپرت خودرو  که میخواهیم راجبه آن صحبت کنیم لنز اسپرت است.لنز اسپرت توسط مهندسین خبره و با تجربه برای بهتر شدن نور و علاوه برا آن زیبایی ظاهری بسیار زیادی طراحی شد.این لنز ها داراری یک تیغه برای عوض کردن نور بالا و پایین هستند که به کمک این تیغه امکان استفاده همزمان از نور بالا و نور پایین برای رانندگان فراهم میشود و تفاوت چشمگیری که با نور های زنون دارند همین امر میباشد.

همانطور که مشخص است استفاده از این نوع چراغ میتواند علاوه بر زیبایی که به خودرو میبخشد بحث نور و دید راننده را تا حدود بسیار بالایی بهتر میکند.

دی لایت ها 

دی لایت ها و یا نور روز یکی دیگر از لوازم اسپرت خودرو میباشد. این دی لایت ها که بسیار هم در کشورما پرطرفدار میباشند میتوانند طاهر خودرو را به شدت زیباتر کنند.

امروزه اکثر خودرو سازان در طراحی خودروهای خود از این دی لات ها بهره میبرند.

دیلات ها در انواع اقسام مدل ها و طرح و رنگ ها جذاب و زیبا طراحی و روانه بازار شده اند.

کاربردی که این نور های روز دارند علاوه بر زیبایی در مواقعی از روز که نور کمتر است میتوانند دید بهتری را برای راننده فراهم کنند.

اس ام دی

یکی دیگر از لوازم اسپرت خودرو اس ام دی میباشد.اس ام دی همان چراغ کوچک خودرو است که اسامی مختلفی برای آن در نظر گرفته شده است.نام دیگری که برای این لوازم جذاب در نظر گرفته شده سکن است.

این اس ام دی ها در کنار دیلایت ها برای مواقعی از روز به کار میروند که نور کمی وجود دارد به عنوان مثال ابتدای روز و انتهای روز میتوان از چراغ کوچک های خودرو استفاده کرد و دید بهتری را کسب کرد.

اس ام دی ها را با استفاده از تکنولوژی ال ای دی طراحی کردند و همین امر موجب شده تا مصرف باتری بسیار پایینی داشته باشند و همچنین نور کاملا یکدست و خوبی را برای راننده فراهم میکنند.

نکته جالب توجه در مورد این لوازم اسپرت خودرو این است که در رنگ های مختلفی طراحی شده است و همچنین بعضی از آنها دارای یک ریموت برای تغییر رنگ میباشد.

ال ای دی ها

لوازم اسپرت خودرو ی دیگری که میخواهیم راجبه آن صحبت کنیم ال ای دی هدلایت ها هستند.این ال ای دی ها امروزه بسیار مورد توجه خودرو سازان قرار گرفته اند و خودروسازان در طراحی های خود دیگر از چراغ های هالوژن قدیمی استفاده نمیکنند.

این ال ای دی ها همانطور که گفته شد مصرف برق و باتری به شدت پایینی نسبت به چراغ های قدیمی هالوژن دارند و علاوه بر آن نور کاملا یکدست و بهتری هم ایجاد میکنند.

نور هدلایت ها معمولا سفید و یخی است که همین امر موجب میشود دید بهتر شود.نکته قابل توجه در مورد این ال ای دی ها کوییک استارت و سرعت سریع پرتاب نور است که به محض روشن شدن از تمام توان خود برای روشنایی استفاده میکند.

مزیت بعدی که این لوازم اسپرت خودرو برای مصرف کنندگان فراهم میکند زد آب بودن است که بسیار در مقابل آب مقاوم است و همین امر باعث میشود در شرایط آب و هوایی بد و بارانی آسیب نبیند.

پروژکتور و مه شکن ها

پروژکتور و مه شکن یکی دیگر از  پر طرفدار ترین لوازم اسپورت خودرو  میباشد. کاربردی که علاوه بر زیبایی  این مه شکن ها دارند  از اسمشان کاملا مشخص است و در شرایطی که مه وجود دارد و دید راننده بسیار مختل شده این لوازم کاربردی به کار راننده میاید و میتواند دید مناسب را برای راننده ایجاد کند و از بروز تصادف احتمالی جلوگیری کند.

سخن پایانی

 تیم تولید محتوای تهران تیونینگ در این مقاله سعی کرد مواردی را که در انتخاب و استفاده از لوازم اسپرت خودرو نیاز به دانستن است را به زبان کاملا ساده و روان برای شما عزیزان بیان کند.امیدوارم که برایتان مفید بوده باشد.

برای مشاوره در زمینه تیوننیگ خودرو میتوانید به صورت کاملا رایگان از طریق این لینک با مشاوران  متخصص تهران تیونیگ در ارتباط باشید و سوالات خود را در مورد تیونینگ خودرو و لوازم اسپورت خودرو مطرح کنید. 

تهران تیونینگ با سابقه 15 سال فعالیت در حوزه تیونینگ خودرو آماده ارائه خدمات با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *