مجله آموزشی

چه نوع ماشین هایی وجود دارد؟

چه نوع ماشین هایی وجود دارد؟ // استیشن واگن

چه نوع ماشین هایی وجود دارد؟

چه نوع ماشین هایی وجود دارد؟ تهران تیونینگ قصد دارد در این مقاله راجبه انواع خودرو نکاتی را منتشر کند با ما تا انتها همراه باشید

نصب انواع آپشن خودروهای داخلی و خارجی خدمات مجموعه تهران تیونینگ : نصب آپشن ماشین-مانیتور-مولتی مدیا-هدلایت-کیلس استارت-کروزکنترل-برچسب سولار-شیشه دودی و… میباشد

وسایل نقلیه شامل خودروهای سواری و شاسی بلندهای مبتنی بر کامیون را می توان به 10 نوع وسیله نقلیه تقسیم کرد که از سدان گرفته تا هاچ بک و وانت بار را شامل می شود. ”

چه نوع ماشین هایی وجود دارد؟

طبقه بندی انواع خودرو می تواند مفید باشد. به ما اطلاع می دهد و ما را به درک بهتر ویژگی های یک خودرو راهنمایی می کند. اما گاهی اوقات باعث ایجاد سوء تفاهم نیز می شود. هر چقدر هم که طبقه بندی راحت باشد، مفید بودن آن نباید مانع از درک ارزش و ویژگی های منحصر به فرد خودرو شود. با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید رایج ترین انواع خودرو و همچنین نمونه های اصلی آنها را بررسی کنیم.

 SUV

چه نوع ماشین هایی وجود دارد؟

یک وسیله نقلیه کاربردی اسپرت (SUV) با قابلیت های خارج از جاده و جادار بودن آن تعریف می شود. این خودرو سواری راحت در زمین های ناهموار و ناهموار کراس کانتری دارد. موقعیت صندلی نسبتاً بالایی را ارائه می دهد که امکان دید بهتر از جاده را فراهم می کند. این قابلیت ها با ساختار محکم بدنه روی قاب آن که از کامیون ها قرض گرفته شده است، امکان پذیر شده است. بنابراین، اگر شما یکی از کسانی هستید که از ماجراجویی در فضای باز لذت می برید و انتظار دارید دوچرخه های خاکی را یدک بکشید، یک SUV ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.

 

نمونه ای از SUV: کیا سورنتو

 

انواع خودرو کیا سورنتو

چه نوع ماشین هایی وجود دارد؟ // هاچ بک

چه نوع ماشین هایی وجود دارد؟

قابل توجه ترین قسمت یک هاچ بک دریچه آن یا درب عقب است که به سمت بالا حرکت می کند. معمولاً با دو یا چهار در عرضه می شود، به استثنای درب صندوق عقب.

هاچ بک ها بسیار شبیه به سدان ها هستند و هر دو در دسته خودروهای سواری قرار می گیرند. بزرگترین تفاوت بین آنها ظرفیت بار آنها است.

هاچ بک ها معمولاً در مقایسه با همتایان سدان خود، محموله های بیشتری را حمل می کنند. علاوه بر این، می‌توانید کیسه‌های خرید بزرگ یا سایر قطعات سنگین را راحت‌تر حذف کنید.

اگر افزایش ظرفیت بار و مصرف سوخت بهتر را در اولویت قرار دهید، یک هاچ بک می تواند برای شما مناسب باشد.

 

نمونه هاچ بک: کیا ریو

کراس اوور

چه نوع ماشین هایی وجود دارد؟

اگر بخواهیم کراس اوورها را در یک عبارت خلاصه کنیم، «ترکیبی از یک SUV و یک هاچ بک» خواهد بود. کراس اوورها عملی بودن یک SUV را دارند اما مانند خودروهای هاچ بک دارای راندمان سوخت فوق العاده ای هستند، زیرا بر روی بدنه ای ساخته شده اند که سبک تر است و سوخت کمتری مصرف می کند.

 

نمونه کراس اوور: کیا سلتوس

انواع ماشین /خودرو کیا سلتوس

چه نوع ماشین هایی وجود دارد؟ // قابل تبدیل

چه نوع ماشین هایی وجود دارد؟

کانورتیبل یا کابریولت وسیله نقلیه ای است که سقفی دارد که می توان آن را برداشت یا تا کرد. هنگامی که صحبت از سقف می شود، به دو نوع می رسد:

سقف سخت و سقف نرم. سقف سخت از فولاد یا پلاستیک استفاده می کند و به طور خودکار عمل می کند. در حالی که رویه نرم از مواد نساجی مانند وینیل یا بوم استفاده می کند و اجازه می دهد سقف به آرامی به سمت بالا یا پایین کشیده شود. کانورتیبل به دلیل ظاهر زیبا و احساس آزادی، اغلب یک خودروی لوکس در نظر گرفته می شود.

 

نمونه کانورتیبل: کیا استینگر کانورتیبل

سدان

چه نوع ماشین هایی وجود دارد؟

سدان یک نمونه معمولی از خودروهای سواری چهار در است. در اغلب موارد، سدان ها دارای طراحی 3 جعبه با قسمت های مجزا برای موتور، سرنشین و بار هستند که به لطف توزیع وزن بهتر، رانندگی پایدار را امکان پذیر می کند.

همچنین، ساختار یکپارچه آن مقدار قابل توجهی از وزن خودرو را کاهش می دهد و در نتیجه مصرف سوخت بهتری دارد.

 

نمونه سدان: کیا کادنزا

انواع خودرو /ماشین کیا کادنزا

چه نوع ماشین هایی وجود دارد؟ // ماشین اسپرت

چه نوع ماشین هایی وجود دارد؟

طبق تعریف، خودروهای اسپرت خودروهای کانورتیبل دو نفره هستند که امکان رانندگی در فضای باز را فراهم می کنند و ظاهری اسپرت دارند.

خودروسازان ویژگی های قابل توجهی مانند مانور پذیری زیرک، شتاب عالی و هندلینگ عالی را در خودروهای اسپرت خود گنجانده اند که به میزان قابل توجهی قدرت و سواری هیجان انگیز آنها کمک می کند.

 

نمونه ماشین اسپرت: کیا استینگر

کوپه

چه نوع ماشین هایی وجود دارد؟

اصطلاح “کوپه” تصاویر یک سدان جمع و جور را تداعی می کند: یک ماشین دو در با صندوق عقب و سقف ثابت.

اما جذابیت هیجان انگیز این وسیله نقلیه، خط سقف شیب دار آن است که ظاهری براق و اسپرت به آن می بخشد.

همان‌طور که ظاهر آن نشان می‌دهد، یک کوپه معمولاً با زنگ‌ها و سوت‌های اضافی، از هندلینگ تیز تا صدها اسب بخار، پر می‌شود.

 

نمونه کوپه: کیا فورته کوپ

مینی ون

چه نوع ماشین هایی وجود دارد؟

راحتی و ایمنی، سودمندترین نکات وعده داده شده توسط مینی ون ها هنوز هم در دنیای خودروهای خانوادگی اهمیت قابل توجهی دارد.

به لطف درب کشویی کاربردی و فضای داخلی جادار، مینی ون ها اغلب بهترین انتخاب برای خانواده ها هستند.

وقتی مجبور هستید تعداد زیادی بچه را حمل کنید، مینی‌ون‌ها دسترسی آسان به کابین و همچنین فضای کافی را فراهم می‌کنند و در نتیجه راحتی قابل توجهی را بهبود می‌بخشند.

 

نمونه مینی ون: کیا سدونا

 

استیشن واگن

چه نوع ماشین هایی وجود دارد؟

چه نوع ماشین هایی وجود دارد؟ // استیشن واگن

 

مهم‌تر از همه، استیشن واگن‌ها که به آن‌ها استیت خودرو نیز گفته می‌شود، شکلی شبیه به یک سدان کشیده دارند و فضای بار اضافی را ارائه می‌دهند.

راه ساده تر برای فکر کردن در مورد آن این است که ترکیبی از یک سدان و یک هاچ بک است. استیشن واگن‌ها برای خانواده‌های پرجمعیتی که به یک باربر قابل اعتماد نیاز دارند، عالی هستند.

جدا از فضای اضافی، استیشن واگن ها در مقایسه با SUV های خود، مصرف سوخت بهتری نیز ارائه می دهند.

 

نمونه واگن: کیا اپتیما اسپرت واگن

چه نوع ماشین هایی وجود دارد؟ // وانت باربری

چه نوع ماشین هایی وجود دارد؟

دلایل زیادی وجود دارد که باور کنیم وانت بارها محکم و کاربردی هستند. وانت به وسیله نقلیه ای با کابین 2 در یا 4 در به همراه فضای بار باز گفته می شود.

وانت بارها اغلب از یک سیستم چهار چرخ متحرک استفاده می کنند که برای سفرهای خارج از جاده یا بکسل بارهای سنگین طراحی شده است.

کامیون های وانت برای رانندگانی که بارها را به طور منظم حمل می کنند عالی هستند.

 

نمونه ای از وانت بار: وانت کیا تلوراید

لیموزین

چه نوع ماشین هایی وجود دارد؟

اگر به دنبال یک ماشین لوکس هستید، لیموزین یک انتخاب عالی برای شماست.

ویژگی های این خودروها به گونه ای طراحی شده است که تمام نیازهای پر زرق و برق را برآورده می کند.

بدنه بیرونی براق است و دارای محفظه های مجلل در داخل است که آن را به یکی از گران ترین وسایل نقلیه تبدیل می کند.

این خودروها فضای مجزایی برای راننده دارند و سرنشینان نیز دامنه متفاوتی با پارتیشن بین این دو دارند.

تویوتا قرن، لیموزین هیوندای اکوس، گریت وال هاور و کرایسلر 300 لیموزین برخی از لیموزین های در حال تولید هستند.

ماشین میکرو:

چه نوع ماشین هایی وجود دارد؟

خودروی اقتصادی خودرویی است که معمولاً برای بسیاری مقرون به صرفه است. اینها برای رفع نیازهای افراد با درآمد متوسط ​​ساخته شده اند.

این مزیت حتی هزینه های جاری کمتر و انتشار کمتر دی اکسید کربن را دارد. میکروکار یکی از آنهاست و بسیار معروف است.

Microcars (1) ترکیبی از موتور سیکلت و اتومبیل است. اینها موتورهایی با ظرفیت 1 لیتر دارند و معمولاً دارای صندلی برای دو سرنشین هستند. خودروهای میکرو می توانند سه چرخ یا چهار چرخ باشند. چنین وسایل نقلیه ای در اروپا مرسوم هستند، جایی که به آنها ماشین های حبابی می گویند. اخیراً به دلیل پیشرفت در فناوری، این ریزخودروها با برق کار می کنند. چند نمونه از این خودروها تاتا نانو، ایزتا و غیره هستند.

چه نوع ماشین هایی وجود دارد؟ // ماشین های شهری:

چه نوع ماشین هایی وجود دارد؟

مناطق شهری بهترین مکان برای استفاده از خودروهای شهری هستند. این نوع خودروها در مقایسه با خودروهای میکرو بسیار ایمن تر و سرعت و ظرفیت بهتری دارند.

این خودروها به راحتی می توانند به سرعت هر بزرگراهی برسند زیرا به این شکل ساخته شده اند، اما نباید برای این منظور استفاده شوند زیرا می تواند خطرناک باشد.

در ژاپن با نام خودروهای Kei نیز شناخته می شود و این کشوری است که از این نوع خودروهای شهری استفاده می کند. سوزوکی سروو، هوندا لایف و فیات پاندا از بهترین نمونه های خودروهای شهری هستند.

وسایل نقلیه ورزشی:

چه نوع ماشین هایی وجود دارد؟

وسایل نقلیه کاربردی ورزشی یا SUV نامیده می شود. هر کشوری کاربرد متفاوتی برای این نوع خودروها دارد و تعاریف گسترده تری از SUV ها در سرتاسر جهان وجود دارد.

طراحی این خودروها به گونه ای انجام شده است که استفاده قابل توجهی از این نوع خودروها در مصارف خارج از جاده انجام می شود.

SUV دارای طراحی بدنه جعبه ای است که عمودی است و فاصله بالاتری از سطح زمین دارد. طراحی این SUV ها منحصر به فرد و شیک است که آن را به انتخابی شیک برای بسیاری تبدیل می کند.

برخی از بهترین محصولات موجود در بازار عبارتند از Landrover Discovery، Jeep Patriot، Toyota FJ Cruiser و غیره.

خودروهای خانوادگی:

چه نوع ماشین هایی وجود دارد؟

نسخه توسعه‌یافته‌تر از هر خودروی استاندارد سالنی یا هاچ‌بک، خودروی خانوادگی نامیده می‌شود. این نوع وسیله نقلیه برای افرادی که خانواده های پرجمعیت دارند ایده آل است.

از آنجایی که اندازه وسیله نقلیه بزرگ است، ممکن است هنگام حرکت در مناطق کوچک مشکل ایجاد کند، بنابراین بهتر است قبل از خرید این وسیله نقلیه آزمایشی انجام دهید.

طراحی این خودروها متفاوت است و به راحتی می توانند پنج تا شش نفر را در خود جای دهند و دارای حجم موتور 1.4 تا 2.5 لیتری هستند. برخی از محبوب ترین های بازار فولکس واگن گلف، تویوتا اوریس و غیره هستند.

خودروهای املاک:

چه نوع ماشین هایی وجود دارد؟

نوع دیگری از سدان یا سالن با امتداد سقف به سمت عقب، خودروهای Estate یا استیشن واگن نام دارد. واگن های دو در، واگن های فول سایز و واگن های تمام استیل از انواع کاروان های موجود در بازار هستند.

استیشن واگن دارای فضای بار بزرگ و طراحی دو جعبه است.

اگرچه طرح کابین ها دارای سیستمی شبیه به هاچ بک است، واگن ها بسیار طولانی تر هستند و فضای اضافی برای بار فراهم می کنند.

طراحی این وسایل نقلیه راحت است و می توان فضای داخلی را با صندلی های عقب تاشو با توجه به اولویت سرنشینان دوباره پیکربندی کرد.

 

چه نوع ماشین هایی وجود دارد؟ // وسایل نقلیه تجاری:

چه نوع ماشین هایی وجود دارد؟

هر وسیله نقلیه ای که کالا یا مشتریانی را حمل می کند که هزینه سفر خود را پرداخت می کنند، وسیله نقلیه تجاری محسوب می شود.

نسخه های متنوعی از این خودروهای تجاری وجود دارد که بر اساس نیاز ساخته می شوند. اگر خودرو برای حمل و نقل استفاده می شود، قسمت جلویی شامل دو تا سه صندلی است که فضای زیادی را برای نگهداری کالا فراهم می کند.

در حالی که اگر وسیله نقلیه ای است که مشتریان پولی را جابجا می کند، در انتهای عقب تعداد زیادی صندلی وجود دارد. طراحی این خودروها ساده است و مانند سایر خودروها از ویژگی های عجیب و غریبی برخوردار نیست.

آنها همچنین دارای مخازن استاندارد سوخت هستند. حمل و نقل فولکس واگن و فورد ترانزیت برخی از شناخته شده ترین وسایل نقلیه تجاری هستند.

 

کیلس اسپورتیج

کیلس ام وی ام 315

کیلس ام وی ام 550

کیلس پژو 206

کیلس پژو 207

کیلس پژو 405

کیلس پژو پارس

کیلس توسان

کیلس جک S5

کیلس دنا

کیلس رانا

کیلس ساندرو

کیلس سورنتو

کیلس کمری

کیلس کوییک

کیلس لیفان X60

کیلس وراکروز

کیلس H30 کراس

کیلس اپتیما

کیلس i30

کیلس ام وی ام 530

کیلس آزرا

کیلس چانگان CS35

کیلس سانتافه

کیلس سراتو

کیلس سوناتا

کیلس کرولا

کیلس لیفان X50

کیلس L90

کیلس rav4

کیلس پرادو

کیلس پژو 2008

کیلس تیبا

کیلس جک J5

کیلس داستر

کیلس برلیانس h330

کیلس زانتیا

کیلس ساینا

کیلس سمند

کیلس لندکروز

کیلس برلیانس h230

کیلس مزدا 3 جدید

کیلس مگان

کیلس سوزوکی ویتارا

کیلس ماکسیما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *