کروز کنترل - کلید فرمان

کروز کنترل جک j5

مانیتور جک j5

نصب کروز کنترل جک j5 / نصب انواع آپشن خودروهای داخلی و خارجی خدمات مجموعه تهران تیونینگ : نصب آپشن ماشین-مانیتور-مولتی مدیا-هدلایت-کیلس استارت-کروزکنترل-برچسب سولار-شیشه دودی و… میباشد

نصب کروز کنترل جک j5

بررسی اجمالی کروز کنترل

کروز کنترل سیستمی است که تقریباً هر وسیله نقلیه مدرن امروزی در جاده ها دارای ویژگی است. هدف از سیستم کروز کنترل این است که به رانندگان این امکان را بدهد که به طور خودکار یک سرعت خودرو را تنظیم و حفظ کنند.

به این ترتیب، وقتی پای خود را از روی پدال گاز بردارید، خودروی شما با سرعتی که روی آن تنظیم شده بود به رانندگی ادامه می دهد.

شما این امکان را دارید که کروز کنترل را به سادگی با پا گذاشتن روی پدال ترمز یا از طریق دکمه “لغو” / ساقه / اهرم در قسمت “کنترل” کروز به راحتی غیرفعال کنید. این باعث می شود که شتاب یک بار دیگر به کنترل دستی بازگردد.

رانندگان می توانند کنترل کروز را مستقیماً از روی فرمان خود مدیریت کنند. دکمه های کروز کنترل را یا در جلوی فرمان یا در کنار آن روی ساقه یا اهرمی که برف پاک کن شیشه جلو یا کنترل های چراغ راهنما قرار دارند، پیدا خواهید کرد.

اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که به صورت دستی به سرعتی برسید که می خواهید برای مسافت طولانی حفظ کنید. هنگامی که به آن سرعت رسیدید، دکمه «ON» (یا ترکیبی از «روشن» و «تنظیم») را فشار دهید تا کروز کنترل فعال شود. سپس می توانید پای خود را از روی پدال گاز بردارید و روی زمین بگذارید.

با برخی از انواع کروز کنترل، پدال گاز همان موقعیت فشار داده شده را بدون نیاز به قرار دادن پای شما روی آن حفظ می کند. هنگامی که کروز کنترل را با فشار دادن دکمه خاموش یا پا گذاشتن روی پدال ترمز خاموش کنید، پدال گاز دوباره بالا می‌آید.

1) مصرف سوخت خوب
وقتی به پدال گاز فشار می آورید، سوخت می سوزد. کروز کنترل پدال گاز را در یک موقعیت نگه می دارد تا شما ناخواسته بیش از حد نیاز سوخت مصرف نکنید. این به بهینه سازی مصرف سوخت (در بیشتر موارد) کمک می کند.

با این حال، اگر در منطقه‌ای با تغییرات ارتفاع مختلف رانندگی کنید، کروز کنترل در واقع می‌تواند سوخت بیشتری مصرف کند، زیرا به طور طبیعی سرعت رانندگی در شیب‌ها را از دست خواهید داد.

از آنجایی که خودرو نمی‌خواهد از سرعت تنظیم‌شده کروز کنترل منحرف شود، در اصل «پدال گاز» را له می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به سرعت کروز کنترل برسد. دریچه گاز باز (WOT) مانند این، سوخت بیشتری نسبت به افزایش تدریجی فشار روی پدال گاز مصرف می کند.

2) راحتی رانندگی بهتر
اگر در حال رانندگی طولانی هستید، نگه داشتن پای خود روی پدال گاز برای چندین ساعت ممکن است خسته کننده شود. این همان چیزی است که بسیاری از رانندگان هنگام رانندگی طولانی در بزرگراه تجربه می کنند.

با کروز کنترل، می توانید پای خود را روی زمین قرار دهید، زیرا وسیله نقلیه با یک سرعت ثابت حرکت می کند. این همچنین شانس شما را برای مقابله با خستگی نیز کاهش می دهد.

کسانی که از کمردرد یا درد پا رنج می برند ممکن است چند ثانیه طول بکشد تا پاهای خود را دراز کنند (اگر اتاق اجازه می دهد).

3) از سرعت زیاد خودداری کنید
سرعت گرفتن همیشه عمدی نیست. راننده ممکن است سریعتر از حد مجاز حرکت کند زیرا بدون اینکه متوجه شود پدال گاز را با شدت بیشتری فشار می دهد.

یک راه خوب برای جلوگیری از سرعت زیاد، تنظیم کروز کنترل روی حد مجاز سرعت اعلام شده (یا کمی بیشتر) است. پس لازم نیست نگران نقض قوانین سرعت غیر مجاز باشید.

اگر در یک بزرگراه چند لاین هستید، به طور کلی باید از استفاده از خط چپ خودداری کنید، مگر اینکه از یک وسیله نقلیه در حال حرکت کندتر عبور کنید. این موضوع در هنگام استفاده از کروز کنترل اهمیت بیشتری دارد.

4 نقص اصلی کروز کنترل
رانندگی در برف
1) برای رانندگان خسته بد است
اگر پشت فرمان احساس خستگی و خواب آلودگی می کنید، کروز کنترل کمکی نمی کند. در واقع، خوابیدن پشت فرمان را برای شما آسان‌تر می‌کند، زیرا مجبور نیستید کار زیادی به عنوان راننده انجام دهید.

این تقریباً به طور قطع شانس شما را برای ایجاد یک تصادف رانندگی افزایش می دهد. بهتر است در فرصت بعدی که احساس خواب آلودگی کردید به سادگی از جاده خارج شوید، اما حداقل از کروز کنترل استفاده نکنید.

2) کند کردن سریع سرعت سخت تر است
اگر تنظیم کروز کنترل دارید و متوجه می‌شوید که باید ظرف چند ثانیه بپیچید، نمی‌توانید سرعت خودرو را به اندازه کافی کاهش دهید تا بپیچید. همچنین اجتناب از برخورد با وسایل نقلیه دیگر در جاده نزدیک به شما دشوارتر است.

3) رانندگی در آب و هوای بد سخت تر است
اگر شرایط آب و هوایی برفی، مرطوب یا یخبندان باشد، کروز کنترل می‌تواند باعث شود تا لاستیک‌های شما در جاده کشش را از دست بدهند. به عنوان مثال، اگر در جاده پیش رو، منطقه ای را که کمی آب گرفته است بکارید، کاهش سرعت و اجتناب از آن با کروز کنترل سخت خواهد بود. اگر شرایط جاده همچنان بد باشد، خودروی شما می‌تواند با هواپیمای آبی، لغزیدن یا سر خوردن سر بخورد.

به زبان ساده، از کروز کنترل در شرایط رانندگی کمتر از حد مطلوب استفاده نکنید.

همچنین بخوانید: مزایا و معایب موتور دیزل دورامکس

4) راحت تر حواس پرت می شود
رانندگانی که از کروز کنترل استفاده می کنند بیشتر وسوسه می شوند که به تلفن های هوشمند یا سایر دستگاه های الکترونیکی خود نگاه کنند. حتی با وجود اینکه هنوز نیاز به هدایت دارند، لازم نیست آنقدر قدرت مغز را برای شتاب دادن به وسیله نقلیه اختصاص دهند.

این باعث می شود که آنها در انجام کارهای دیگر به جز نگاه کردن به جاده احساس راحتی بیشتری کنند. این یک دستور العمل برای فاجعه است، بنابراین گوشی را کنار بگذارید!

ما را در آپارات دنبال کنید

ما را در آپارات دنبال کنید

برای دیدن محصولات بیشتر کروز کنترل کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *