مجله آموزشی

ماشین و تکنولوژی های آینده

ماشین

ماشین و تکنولوژی های آینده

بسیاری از خریداران ماشین بر اساس فناوری نصب شده در خودروی جدید خود تصمیم به خرید می گیرند.

در واقع، تقریباً 60 درصد از نسل هزاره و 40 درصد از افراد مسن، اگر خودروساز دیگری فناوری مورد نظر خود را ارائه دهد، برند خود را تغییر می‌دهند. و یک خریدار متوسط ​​بیش از 2200 دلار بیشتر می‌پردازد تا ویژگی‌های فناوری مورد نظر خود را در خودروی خود داشته باشد. استفاده از فناوری نیز باید آسان باشد. اگر این فناوری شهودی نبود، بیش از 30 درصد از خریداران گفتند که به یک ماشین کاملاً متفاوت نگاه می‌کردند.

بیایید نگاهی به فناوری خودروی شما بیندازیم – هم آنچه در حال حاضر در دسترس است و هم آنچه که احتمالاً در سال‌های آینده در خودروهای خود پیدا خواهیم کرد.

ورودی بدون کلید به ماشین

ورود بدون کلید که از دهه 1990 به طور گسترده در دسترس بوده است، یک ویژگی رایج در بسیاری از خودروهای امروزی است. اما برخی به روز رسانی ها وجود دارد.

ورود بدون کلید اولین بار توسط فورد در سال 1980 معرفی شد. این ماشین در فورد تاندربرد، مرکوری کوگار، لینکلن کانتیننتال و خودروی شهر لینکلن به نمایش درآمد و بلافاصله پس از آن توسط شرکت هایی مانند رنو، نیسان و جنرال موتورز پذیرفته شد.

نسخه های اول از صفحه کلیدی استفاده می کردند که برای باز کردن قفل وسیله نقلیه به کد نیاز داشت. به زودی، سیستم‌های پیچیده‌تری توسعه یافتند که کلیدها را به فرستنده‌های رادیویی تبدیل می‌کردند که سیگنال رمزگذاری‌شده‌ای را به واحد گیرنده در خودرو ارسال می‌کرد.

کلیدها حتی بیشتر تکامل یافته اند به طوری که این روزها تعدادی خودروساز وجود دارند که کلیدهای هوشمند را ارائه می دهند. این کلیدهای هوشمند هندزفری (یا کارت‌های کلیدی) که همراه با درب‌های خودرو دارای سنسورهای لمسی هستند، به سیستم باز کردن مبتنی بر مجاورت متکی هستند. قرار گرفتن کلید در نزدیکی ماشین، به محض اینکه راننده دست خود را روی دستگیره در می گذارد، قفل خودرو را باز می کند.

در استفاده گسترده توسط تعدادی از خودروسازان، این سیستم های کلید هوشمند دارای طیف وسیعی از نام ها هستند:

تویوتا آن را Smart Key می نامد

نیسان دارای سیستم کلید هوشمند خود است

Keyless Go با خودروهای مرسدس بنز در دسترس است

BMW از کلید جادویی استفاده می کند

سیستم های ورود بدون کلید نیز می توانند مبتنی بر ژست باشند. به عنوان مثال، یک سیستم بدون کلید به مالک این امکان را می دهد که با انجام یک حرکت لگد زدن با پای خود در زیر خودرو، صندوق عقب را باز کند – به خصوص اگر بازوهای شما پر از کیسه های خرید باشد.

توسعه مرتبط استارت بدون کلید است که نیاز به قرار دادن کلید خود را در احتراق حذف می کند. موتور خودرو در عوض با دکمه استارت/استاپ روشن می شود.

مزایا و معایب ورود بدون کلید به ماشین

چرا شما آن را دوست خواهید داشت ورود و شروع بدون کلید به معنای دسترسی آسان و راحتی است. دیگر لازم نیست کلید ماشین خود را برای باز کردن قفل درب یا استارت زدن ماشین خود بچرخانید. قفل کردن و باز کردن قفل درها، و همچنین روشن و خاموش کردن خودروهای شما، اکنون یک فرآیند بدون درز است.

سخت ترین قسمت عادت کردن ممکن است مدتی طول بکشد تا عادت کنید که بتوانید بدون استفاده از کلید وارد ماشین خود شوید. یا ممکن است تنظیم کردن با استفاده از حرکات برای باز کردن صندوق عقب زمان ببرد. وقتی عادت کردید، دیگر نمی خواهید به استفاده از کلید فیزیکی برگردید.

ویژگی های ایمنی

معمولاً ماشین ها را می‌توان با ویژگی‌های ایمنی استاندارد یافت. سازندگان خودرو نام های خاص خود را برای مجموعه ویژگی های ایمنی دارند. به عنوان مثال، فورد مجموعه خود را “Co-Pilot 360” می نامد. این ویژگی ها می تواند شامل فناوری هایی باشد که به راننده کمک می کند. از مانیتورینگ نقطه کور گرفته تا کروز کنترل تطبیقی، این ویژگی‌ها می‌توانند تجربه رانندگی نیمه مستقلی را ارائه دهند و در عین حال به رانندگان کمک می‌کنند در جاده ایمن‌تر باشند.

نظارت بر نقاط کور این ویژگی از سنسورهای روی ماشین استفاده می کند تا در صورت وجود خودروی دیگری در نقطه کور به راننده هشدار دهد. اگر وجود داشته باشد، یک چراغ یا نماد در آینه بغل می درخشد. در برخی از مدل‌ها، اگر راننده چراغ راه‌انداز خود را بگذارد و در حالی که شخصی در نقطه کور وجود دارد، مسیر خود را تغییر دهد، ممکن است به صدای بوق برسد.

 سنسورهای روی ماشین نیز برای کمک به نگه داشتن خودرو در خطی که در آن رانندگی می‌کنید استفاده می‌شود. وقتی روشن باشد، اگر رایانه تشخیص دهد که خودرو از خط خارج می‌شود، این ویژگی به راننده زنگ می‌زند. هدف آن جلوگیری از حواس پرتی رانندگی و همچنین خواب آلودگی رانندگان است.

ترمز اتوماتیک. با استفاده از دوربین‌های جلوی خودرو، سیستم کامپیوتری می‌تواند در حین کنترل کروز نیز با سرعت ترافیک سازگار شود. شما می توانید فاصله ای را که می خواهید بین خود و ماشین جلویی داشته باشید تعیین کنید. اگر سرعت ترافیک پیش روی شما کاهش یابد، ماشین شما به تنهایی سرعت خود را تنظیم می کند.

از این دوربین ها برای ترمز اضطراری خودکار نیز استفاده می شود. اگر ماشین تصادف احتمالی را تشخیص دهد، ماشین شما برای جلوگیری از برخورد ترمز می کند.

مزایا و معایب ویژگی های ایمنی

چرا شما آن را دوست خواهید داشت اینها ویژگی های فنی با هدف حفظ امنیت شما و خانواده شما هستند. و بهتر از همه، خودروسازان بیشتری این ویژگی ها را استاندارد می کنند. فناوری، مانند کروز کنترل تطبیقی ​​و ترمز خودکار، می تواند به کاهش احتمال تصادف از عقب کمک کند – یکی از رایج ترین تصادفات.

سخت ترین قسمت عادت کردن پس از سال‌ها رانندگی، ممکن است احساس کنید که ماشین به تنهایی شتاب می‌گیرد و ترمز می‌کند، تجربه‌ای دردناک است. اگر در ماشین شما موجود است، ممکن است کمی طول بکشد تا به ویژگی های رانندگی نیمه خودران ماشین شما عادت کنید.

نکته دیگری که باید از آن آگاه باشید این است که در صورت روشن بودن استانداردهای ایمنی، صدای بوق خودروی خود را به صدا درآورید. چه مانیتورینگ نقطه کور باشد و چه کمکی برای حفظ خطوط، ممکن است لازم باشد به شنیدن گهگاه بوق ماشین خود عادت کنید.

تله ماتیک

همه فکر می کنند راننده ایمن هستند – اما چگونه می دانید که آیا هستید؟ Telematics از فناوری‌هایی مانند GPS، شتاب‌سنج و ژیروسکوپ برای نظارت بر رفتار رانندگی شما استفاده می‌کند و آن را تجزیه و تحلیل می‌کند تا میزان ایمنی شما را تعیین کند. جدای از یادگیری در مورد عادات رانندگی خود، یکی از بزرگترین مزیت های تله ماتیک این است که اگر رفتارهای رانندگی ایمن از خود نشان دهید، می توانید در حق بیمه خودرو خود صرفه جویی کنید.

Telematics می تواند رانندگی شما در ماشین را از طریق دانگلی که مستقیماً به وسیله نقلیه خود وصل می کنید یا با برنامه ای که در تلفن هوشمند خود استفاده می کنید نظارت کند. داده‌های جمع‌آوری‌شده شامل زمان رانندگی، عادات شتاب و ترمز و مایل‌های رانندگی می‌شود.

داده های رانندگی توسط شرکت بیمه شما تجزیه و تحلیل می شود تا تصویر بهتری از شما به عنوان یک راننده بدست آید. داده ها را می توان برای شش ماه رانندگی ثبت کرد. این یک قانون کلی است که هر چه سوابق رانندگی شما تمیزتر باشد، حق بیمه بهتری خواهید داشت. با استفاده از تله‌ماتیک، یک بیمه‌گر می‌تواند تشخیص دهد که آیا واقعاً راننده ایمن هستید یا خیر و از داده‌های جمع‌آوری‌شده برای ایجاد تخفیف در حق بیمه تمدید شما استفاده کند.

مزایا و معایب تلماتیک

چرا شما آن را دوست خواهید داشت به عبارت ساده، می تواند در هزینه بیمه نامه شما صرفه جویی کند. با اجازه دادن به دستگاه یا اپلیکیشنی که بر عادات و رفتار رانندگی شما نظارت داشته باشد، به شرکت بیمه ایده بهتری درباره میزان ایمنی شما می دهد. داده‌هایی که نشان می‌دهند شما یک راننده ایمن هستید، می‌تواند منجر به تخفیف سیاست‌ها شود.

سخت ترین قسمت عادت کردن نظارت و تجزیه و تحلیل رانندگی شما می تواند کمی اعصاب خردکن باشد. دستگاه‌ها و برنامه‌های تله‌ماتیک داده‌هایی را در مورد اینکه آیا شما خیلی سریع شتاب می‌گیرید یا خیلی شدید ترمز می‌کنید، جمع‌آوری می‌کنند. ممکن است تا زمانی که فراموش نکنید دستگاه یا برنامه در ماشین شماست، خودآگاه باشید.

لاستیک های خود ترمیم شونده

لاستیک هایی که در برابر پنچر شدن مقاومت می کنند یا می توانند خود را ترمیم کنند به دلایل واضح برای رانندگان سود زیادی دارند. به طور متوسط، سوراخ‌ها در هر 46600 مایل (75000 کیلومتر) اتفاق می‌افتند، اما به نظر می‌رسد که همیشه در ناخوشایندترین زمان‌ها اتفاق می‌افتند: هنگام سفر با کودکان، در هوای بد یا رفتن به یک قرار ملاقات مهم.

دو نوع لاستیک خود ترمیم شونده وجود دارد: لاستیک های ران فلت و لاستیک های خود آب بندی.

تایرهای Run-flat لاستیک‌های خود نگهدارنده هستند که به ماشین هایی با لاستیک‌های پنچر شده امکان می‌دهند با سرعت کمتر (معمولاً حدود 50 مایل در ساعت) و برای یک مسافت محدود (تا 50 مایل) ادامه دهند. این تایرها بر روی تعدادی از محصولات خودروسازان نصب می‌شوند (به‌ویژه BMW از طرفداران این فناوری است).

تایرهای خود آب بندی هنوز در حال توسعه هستند، اگرچه به آرامی وارد بازار می شوند. بیشتر آنها از آخرین فناوری لاستیکی برای مهر و موم کردن سوراخ های آج تا قطر 5 میلی متر (0.2 اینچ) استفاده می کنند.

برای مثال میشلین Selfseal از یک ترکیب لاستیکی استفاده می کند که فوراً هر سوراخی را در آج بسته می کند. نسخه‌های دیگر شامل فناوری K-Seal Kumho Tire، Sealguard تایر Hankook و Seal Inside پیرلی است.

ماشین

اما این همه ماجرا نیست! دانشمندان در لایپزیگ، آلمان، فناوری لاستیک جدیدی را توسعه داده‌اند که قول می‌دهد تایرها را قادر می‌سازد تا در طول هفت روز در دمای اتاق با افزودنی‌های کربن و نیتروژن ثابت شوند که به پیوندهای حیاتی در لاستیک اجازه اصلاح می‌دهد.

این ترکیبات و فناوری‌ها هنوز نسبتاً جدید هستند، اما امیدواریم در چند سال آینده بتوانیم از توقف‌های برنامه‌ریزی نشده کنار جاده برای تعویض لاستیک جلوگیری کنیم.

مزایا و معایب لاستیک های خود ترمیم شونده

آنچه شما دوست خواهید داشت. اگر چراغ فشار کم لاستیک ماشین شما روشن شد یا مشکوک هستید که پنچر شده‌اید، یک لاستیک صاف یا خود آب‌بند می‌تواند به شما زمان بیشتری بدهد تا با خیال راحت آن را بکشید. اگر فلت دارید، این امکان را به شما می دهد تا بدون نیاز به تعویض لاستیک در کنار جاده، به تعمیرگاه بروید تا آن را تعمیر کنید.

سخت ترین قسمت عادت کردن اگر مشکوک به پنچر بودن یا روشن شدن چراغ باد لاستیکتان هستید، همیشه باید لاستیک‌های خود را بررسی کنید. حتی اگر فلت دارید، برای تعویض لاستیک نیازی به بیرون آوردن لاستیک زاپاس و جک ندارید. شما می توانید مسافت معینی را با سرعت معین تا یک تعمیرگاه رانندگی کنید.

ماشین متصل

در حال حاضر اتصال یک کلمه کلیدی بزرگ در دنیای خودرو است، زیرا تولیدکنندگان وسایل نقلیه خود را قادر می‌سازند تا با دنیای خارج ارتباط برقرار کنند و بخشی از اینترنت اشیا (IoT) شوند. در واقع، 73 درصد از رانندگان اگر خودروی دیگر اتصال بیشتری ارائه می‌کرد، برند خودرو را تغییر می‌دادند.

قابلیت اتصال تلفن هوشمند به ماشین برای استفاده بدون هندز (یعنی Apple CarPlay یا Android Auto) فقط شروع کار است.

شرکت هایی مانند BMW و Audi اکنون در حال تعبیه سیم کارت در خودروهای جدید خود هستند تا بتوانند با سرورهای ابری ارتباط برقرار کنند. سیم کارت – مشابه سیم کارت تلفن هوشمند شما – دسترسی فوری به موارد زیر را ارائه می دهد:

خدمات اضطراری و خرابی

یک دربان مرکز تماس که می تواند هر چیزی از بلیط سینما گرفته تا اتاق هتل را رزرو کند

اطلاعات در مورد فضاهای پارکینگ موجود در مقصد شما

برنامه های Onboard همچنین می توانند:

با تقویم و ایمیل خود همگام سازی کنید

به مخاطبین خود دسترسی داشته باشید

تعداد نامحدودی از آهنگ های موسیقی را استریم کنید

در آینده ای نه چندان دور، با دستگاه های مجهز به اینترنت در خانه خود (گرمایش، روشنایی، حتی اجاق گاز) ارتباط برقرار کنید.

این سیستم‌های داخلی به شما کمک می‌کنند تا مطمئن شوید که ماشین شما به‌طور یکپارچه با سبک زندگی متصل شما ادغام می‌شود.

برخی از ماشین ها دستیار دیجیتالی روی برد نیز دارند. BMW دستیار شخصی هوشمند BMW را در سال 2018 معرفی کرد. این دستیار به رانندگان این امکان را می دهد تا از طریق صدا اقدامات داخل خودرو را انجام دهند. به عنوان مثال، راننده می تواند به دستیار بگوید که داغ است و AC روشن می شود. دستیار همچنین می تواند اطلاعات مهمی در مورد خودرو مانند سطح روغن ارائه دهد.

هیوندای و کیا همچنین اعلام کردند که قصد دارند در سال 2019 دستیارهای دیجیتال داخل خودرو را در خودروهای خود بگنجانند. برخی از اقداماتی که دستیار می تواند انجام دهد شامل پیمایش به یک مکان بر اساس تقویم یا سابقه رانندگی شما است.

سازندگان خودرو همچنین با آمازون برای ایجاد ویژگی‌های منحصربه‌فرد با الکسا، دستیار صوتی مجازی این شرکت، همکاری می‌کنند. اگرچه هنوز در مراحل اولیه است، اما این فناوری می تواند به رانندگان کمک کند چیزهایی را بر اساس موقعیت مکانی خود پیدا کنند یا موسیقی پخش کنند.

مزایا و معایب ماشین متصل

چرا شما آن را دوست خواهید داشت خودروهای متصل به منظور کاهش رانندگی حواس پرت و کمک به تمرکز بر روی جاده هستند. وصل کردن آیفون یا تلفن اندرویدی خود برای استفاده از CarPlay یا Android Auto به شما امکان می دهد از مسیریابی استفاده کنید، به موسیقی خود گوش دهید و به دستیار دیجیتال مربوطه دسترسی داشته باشید.

دستیارهای دیجیتال برای کمک به شما در تکمیل وظایف با صدای خود ایجاد شده اند. خواه اضافه کردن یک مورد به لیست مواد غذایی، تنظیم یک تایمر یا یافتن نزدیکترین پمپ بنزین باشد، یک دستیار دیجیتال به شما کمک می کند تا سؤالات ساده را تکمیل کنید. در خودرو، یک دستیار دیجیتال می تواند به کاهش حواس پرتی رانندگی کمک کند و چشم شما را به جاده نگاه دارد.

سخت ترین قسمت عادت کردن ممکن است عادت داشته باشید که کنترل‌های دما را در اتومبیل خود به تنهایی تنظیم کنید یا از سیستم ناوبری اتومبیل خود برای جستجوی نزدیک‌ترین پمپ بنزین استفاده کنید. درخواست از یک دستیار دیجیتالی در ماشین شما برای انجام این کارها در ابتدا می تواند احساس عجیبی باشد – به خصوص اگر مجبور باشید این فرمان را با یک نام مقدمه کنید. برای مثال، «Hey Google»، «Alexa» یا «Hey Siri».

فناوری صندلی ماشین

اکنون اکثر ما به صندلی های برقی عادت کرده ایم که به ما امکان می دهند موقعیت خود را با یک دکمه یا ضامن تنظیم کنیم. برخی از وسایل نقلیه حتی ترجیحات موقعیت صندلی ما را ذخیره می کنند.

و صندلی‌های گرم‌کن و خنک‌کننده نیز از وسایل معمولی خودروهای مدرن هستند. بعلاوه، بسیاری از خودروهای لوکس دارای عملکردهای ماساژ هستند تا کمر ما را در سفرهای طولانی راحت کنند.

اما فناوری صندلی‌های خودرو احتمالاً در دهه‌های آینده حتی بیشتر تکامل می‌یابد، زیرا عملکردهای خودران یا خودران در خودروها به این معنی است که دیگر نیازی به ایستادن و رو به جلو نشستن نخواهیم داشت.

ماشین هایی مفهومی با ویژگی‌های خودران دارای صندلی‌هایی هستند که به تخت‌ها تبدیل می‌شوند (به بهترین صندلی‌های خطوط هوایی بین‌المللی فکر کنید). این می تواند به رانندگان (یا کاربران خودرو، همانطور که ما می شویم) اجازه دهد تا استراحت کنند و حتی بخوابند. از طرف دیگر، صندلی‌ها می‌توانند به اطراف بچرخند تا راننده و سرنشین جلو را قادر سازند تا با صندلی‌های عقب خودرو روبرو شوند و فضای مشترک‌تری ایجاد کنند. به عنوان مثال، خودروی تحقیقاتی مفهومی مرسدس بنز مستقل است و صندلی‌ها به دور خود می‌چرخند تا فضایی برای صحبت در اختیار مسافران قرار دهند.

با این نکات از رانندگی حواس پرت خودداری کنید

با وجود این ویژگی های جدید، همه ما باید مراقب باشیم تا در حین رانندگی از حواس پرتی جلوگیری کنیم. اینجا نکاتی وجود دارد:

هنگام رانندگی، تلفن همراه خود را خاموش کرده و در محفظه دستکش قرار دهید.

ماشین خود را با بلوتوث همگام کنید تا بتوانید بدون نگاه کردن به تلفن خود به تماس ها پاسخ دهید.

اگر گزینه بلوتوث در ماشین خود ندارید، روی یک راه حل پس از فروش سرمایه گذاری کنید که می تواند کمتر از 100 دلار هزینه داشته باشد.

قبل از شروع سفر، مقصد GPS خود را تنظیم کنید.

از یک مسافر صندلی جلو بخواهید موسیقی را تغییر دهد.

سعی کنید مکالمه را آرام و به حداقل برسانید. حتی این یک حواس پرتی است.

اگرچه در حال حاضر حواس پرتی یک مسئله اصلی است، این می تواند یک مرحله (نسبتا) موقت در تاریخچه استفاده از خودرو باشد.

این به این دلیل است که جهش بزرگ بعدی در فناوری خودرو – ویژگی‌های خودران یا خودران – شاید زودتر از آنچه که انتظارش را دارید پیش روی ما قرار گیرد. تسلا، ولوو و بی‌ام‌و در حال حاضر قابلیت‌های خودران محدودی دارند، اما این قابلیت‌ها تا پایان دهه به طور فزاینده‌ای رایج خواهند شد.

برای خواندن مقاله های بیشتر کلیک کنید

 

 

کیلس ام وی ام 530

کیلس آزرا

کیلس چانگان CS35

کیلس سانتافه

کیلس سراتو

کیلس سوناتا

کیلس کرولا

کیلس لیفان X50

کیلس L90

کیلس rav4

کیلس پرادو

کیلس پژو 2008

کیلس تیبا

کیلس جک J4

کیلس جک J5

کیلس داستر

کیلس برلیانس h330

کیلس زانتیا

کیلس ساینا

کیلس سمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *