ردیاب

دستگاه ثبت وقایع آنلاین

دستگاه ثبت وقایع آنلاین

دستگاه ثبت وقابع آنلاین /نصب انواع آپشن خودروهای داخلی و خارجی
خدمات مجموعه تهران تیونینگ : نصب آپشن ماشین-مانیتور-مولتی مدیا-هدلایت-کیلس استارت-کروزکنترل-برچسب سولار-شیشه دودی و… میباشد

دستگاه ثبت وقایع آنلاین

ضبط‌کننده‌های داده رویداد (EDR) دستگاه‌هایی هستند که در وسایل نقلیه موتوری نصب می‌شوند تا اطلاعات فنی خودرو و سرنشینان را برای مدت کوتاهی قبل، در حین و بعد از یک رویداد محرک، معمولاً یک تصادف یا رویداد نزدیک به تصادف، ثبت کنند. این داده‌ها یا سوابق رویداد که گاهی به عنوان داده‌های جعبه سیاه نامیده می‌شوند، می‌توانند هنگام تجزیه و تحلیل و بازسازی یک حادثه ارزشمند باشند. مهندسین توانمند آموزش تخصصی و دانش فنی مورد نیاز برای ادغام شواهد فیزیکی با داده های EDR و تولید تجزیه و تحلیل جامع بازسازی تصادف خودرو را دارند.

برخی از خودروهای تولید شده توسط جنرال موتورز تا سال 1995، دارای قابلیت EDR در ماژول کنترل کیسه هوا (ACM) هستند. تعداد وسایل نقلیه ای که قادر به ضبط داده های رویداد هستند در طول زمان افزایش یافته است و طبق قانون NHTSA 49 CFR قسمت 563 به گسترش خود ادامه می دهد، به طوری که اکثر وسایل نقلیه جدید از تصویربرداری ماژول پشتیبانی می کنند. مهندسان خودرو Exponent قادر به بازیابی داده ها از این ماژول ها هستند.

داده های رویداد ثبت شده می تواند شامل موارد زیر باشد:

سوابق رویدادهای متعدد
سرعت خودرو
تغییر در سرعت (Delta-V)
شتاب طولی
شتاب جانبی
اعمال ترمز
فعالیت ABS
استفاده از کمربند ایمنی
دریچه گاز
سرعت موتور
زاویه فرمان
میزان انحراف
زاویه رول
انتخاب دنده
فشار لاستیک

دسترسی و اهداف

در هوانوردی، هدف از ثبت‌کننده‌های داده، کمک به تحقیقات ایمنی و پس از تصادف، درک آنچه رخ داده و جلوگیری از حوادث آینده است. استفاده مورد نظر از Event Data Recorders در صنعت خودروسازی مشابه به نظر می رسد، اما کمی واضح تر است.

قوانین ملی احتمالاً با مقررات منطبق خواهد شد، که بیان می کند که داده های جمع آوری شده “فقط برای اهداف تحقیق و تجزیه و تحلیل تصادفات” مورد استفاده قرار خواهند گرفت. قانون فرانسه از تولیدکنندگان می‌خواهد که داده‌های تصادف را فقط در اختیار مجریان قانون، خدمات نجات اضطراری و مدیران زیرساخت‌های جاده‌ای قرار دهند. علاوه بر این، این فرمان تصریح می‌کند که داده‌های جمع‌آوری‌شده ممکن است توسط مقامات دولتی به عنوان مدرکی برای اثبات تخلفات رانندگی توسط یک راننده استفاده نشود. با این وجود، ذینفعان، از جمله فعالان حریم خصوصی داده ها و گروه های صنعتی، ابراز نگرانی کرده اند که استفاده از این دستگاه ها فراتر از پیشگیری از تصادف است و ممکن است به ابزاری برای ایجاد مسئولیت پس از برخورد، به عنوان مثال، توسط بیمه گذاران تبدیل شود.

این واقعیت که مقررات شامل مقررات مربوط به ضبط کننده های داده برای وسایل نقلیه خودکار (سیستم ذخیره سازی داده ها برای رانندگی خودکار یا DSSAD) است که نشان می دهد خودرو توسط راننده یا سیستم خودکار در زمان تصادف کنترل می شد، می تواند تقویت شود. این تصور که هدف اساسی این دستگاه ها در واقع تخصیص تقصیر و مسئولیت پس از حادثه است.

همانطور که در حال حاضر وضعیت موجود است، بیمه‌گران فقط به داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ضبط‌کننده‌های داده در وسایل نقلیه خودکار دسترسی خواهند داشت، یعنی به ضبط‌کننده‌های داده رویداد در وسایل نقلیه سنتی دسترسی نخواهند داشت. در حالی که دولت‌ها ممکن است روی اثر «برادر بزرگ» به‌عنوان عامل بازدارنده در برابر رانندگی بی‌احتیاطی حساب کنند، سیستم‌های حقوقی هنوز نمی‌توانند به ضبط‌کننده‌های داده اجازه دهند تا در مواردی که به دنبال تعیین مسئولیت در تصادفات خودرو هستند، در جمع‌آوری شواهد مشارکت کنند.

در صورت داشتن هرگونه سوال و چالشی با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *