ایران خودرو

مانیتور سمند سورن

مانیتور

مانیتور

مانیتور اندروید سمند سورن نصب انواع آپشن خودروهای داخلی و خارجی
خدمات مجموعه تهران تیونینگ : نصب آپشن ماشین-مانیتور-مولتی مدیا-هدلایت-کیلس استارت-کروزکنترل-برچسب سولار-شیشه دودی و… میباشد

خودرویی که بر هر حرکت راننده نظارت می‌کند، می‌تواند درک محققان را از نحوه رفتار رانندگی تحت تأثیر طراحی جاده، سایر وسایل نقلیه و ابزارهای جدید داخل خودرو بیشتر کند

این وسیله نقلیه که توسط محققان دانشگاه ساوتهمپتون در بریتانیا ساخته شده است، همچنین مجهز به حسگرها و دوربین هایی است که بر فعالیت های خارج از خودرو نظارت می کنند.

مایک مک دونالد، سرپرست این پروژه تحقیقاتی، توضیح می دهد: «این وسیله نقلیه به ما اطلاع می دهد که رانندگان دقیقاً چه کاری انجام می دهند، و وسایل نقلیه اطراف آنها نیز چه می کنند. تیم او قصد دارد از این خودرو برای نظارت بر رانندگان در مسیرهای عمومی و در سناریوهای مختلف در جاده های خصوصی استفاده کند. مک‌دونالد می‌گوید: «رانندگی آن در ترافیک، نحوه رفتار سایر رانندگان در اطراف خودرو را نیز ثبت می‌کند.

ویدئویی سیستم کامپیوتری خودرو را نشان می‌دهد که داده‌های جمع‌آوری‌شده در مورد یک راننده (۸.۶ مگابایت، به Windows Media Player نیاز دارد) را با توضیحات داگ رابینسون از دانشگاه ساوتهمپتون، که در ساخت خودرو کمک کرده است، نشان می‌دهد. همکار او برایان مولد در طول تظاهراتی که این هفته در کنگره جهانی حمل و نقل هوشمند در لندن، بریتانیا برگزار شد، روی صندلی جلو نشسته است.

مانیتور صورت
چهره راننده توسط دو دوربین قرار گرفته در پشت فرمان که نور مرئی و مادون قرمز را ضبط می‌کنند، نظارت می‌شود تا بدون توجه به نور کار کنند. یک رایانه داخلی این داده ها را کنترل می کند و موقعیت سر راننده و جهت نگاه او را ثبت می کند. می تواند تشخیص دهد که مثلاً به سرعت سنج یا آینه بال نگاه می کنند.

اولین باری که شخصی از ماشین استفاده می کند، محققان باید ویژگی های صورت خود را برای سیستم تعریف کنند. رابینسون می‌گوید: «در آینده می‌توان آن را خودکار ساخت. دوربین ها همچنین از روی شانه راننده به دست و پای او نگاه می کنند.

اجسام خارج از خودرو توسط دوربین هایی که از شیشه های جلو و عقب به بیرون اشاره می کنند نظارت می شوند در حالی که حسگرهای لیزری در جلو و عقب اجسام را تا فاصله 80 متری با محدوده دید 270 درجه دنبال می کنند.

علاوه بر این، رادار جلو و عقب تصویری با وضوح کمتر از اشیاء تا فاصله 200 متری ارائه می دهد و یک گیرنده GPS مسیر خودرو را ردیابی می کند. رایانه سواری به «سیستم مدیریت خودرو» برای نظارت بر مصرف سوخت و سایر معیارهای مفید ضربه می زند.

گجت های داخل خودرو
مک دونالد می‌گوید این وسیله نقلیه می‌تواند به دانشمندان کمک کند روش‌هایی را که ابزارهای داخل خودرو مانند دستگاه‌های ناوبری GPS و سیستم‌های پیچیده‌تر بر رفتار راننده تأثیر می‌گذارند، بررسی کنند (به ژاپن برای آزمایش سیستم پیام‌رسانی بین خودرو مراجعه کنید). او می‌گوید: «ما در حال مذاکره با خودروسازان [که می‌خواهند] از آن برای ارزیابی جنبه‌های تعامل انسان و ماشین این نوع فناوری‌ها استفاده کنند، هستیم.

جیمز تیت، که در دانشگاه لیدز بریتانیا در مورد انتشار گازهای گلخانه‌ای تحقیق می‌کند، می‌گوید که رابطه بین رفتار فردی راننده و تأثیر ایمنی و محیط زیست به تازگی در حال تحقق است.

برای تحقیقات خود، تیت از وسیله نقلیه ای مجهز به حسگرهای آلایندگی برای ردیابی سطوح آلایندگی 40 راننده مختلف استفاده می کند، زیرا آنها در همان قسمت از مسیر در یک خودرو حرکت می کنند. او به نیوساینتیست گفت: «برخی افراد چهار برابر دیگران آلاینده اکسید نیتروژن و 10 برابر دی اکسید کربن بیشتر منتشر کردند.

مانیتور سمند سورن

ما را در آپارات دنبال کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *