مجله آموزشی

آپشن های خودرو در آینده و تکنولوژی ماشین

آپشن

آپشن های خودرو در آینده و تکنولوژی ماشین

«چیزی که خریداران ماشین می‌خواهند» سؤال داغ فروشندگان و تولیدکنندگان خودرو در همه جا است. در یک مسابقه  برای جذب گسترده ترین بازار ممکن، خودروهای مدرن با ویژگی های بیشتری نسبت به قبل عرضه می شوند. از بی‌شمار آپشن ایمنی و کمک راننده گرفته تا گزینه‌های «اطلاعات سرگرمی» به اندازه تلفن هوشمند شما.

اما مصرف کنندگان واقعاً به کدام آپشن علاقه مند هستند؟ کدام یک واقعاً بر تصمیم آنها در خرید خودرو  و آپشن آن تأثیر می گذارد؟ و به کدام یک می توانند کمتر اهمیت دهند؟

برای این فهرست، ما به سه موضوع داده جداگانه نگاه کردیم.

تویوتا با داده‌های جمع‌آوری‌شده بین اکتبر 2020 و ژوئیه 2021، مطالعه گسترده‌ای را در مورد مشتریان خودروهای جدید به تورنتو استار ارائه کرد. در این مطالعه از مصرف‌کنندگان پرسیده شد که کدام ویژگی‌ها را در بین سه ویژگی یا آپشن برتر خود که بیشترین تأثیر را در تصمیم خرید یا اجاره‌شان دارند، فهرست می‌کنند. داده ها توسط سه بخش تقسیم می شوند. وانت غیر لوکس، لوکس و.

AutoPacific سال گذشته یک نظرسنجی از بیش از 1000 مالک خودرو منتشر کرد که حدود 16 آپشن را از جمله ایمنی و امنیت، خودران، راحتی و اتصال بررسی کرد. 5 ویژگی اصلی که مصرف کنندگان در خودروی بعدی خود می خواهند، به شدت بر ایمنی و امنیت متمرکز هستند.

سرانجام، در سال 2020، cars.com فهرستی از آپشن خودرویی که بیشترین جستجو را داشتند منتشر کرد.

البته، هر مجموعه ای از داده ها نتیجه گیری های خاص خود را در مورد ویژگی هایی داشت که مصرف کنندگان هنگام خرید یک ماشین جدید بیشتر به آن علاقه مند هستند. با این حال، برخی از سازگاری ها در بین مجموعه داده ها و همچنین ویژگی هایی وجود داشت که توسط مطالعات خاص برجسته شده بودند.

5 آپشن و ویژیگ ای که خریداران خودرو می خواهند

دوربین داشبورد داخلی

70 درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی AutoPacific ادعا کردند که می خواهند یک دوربین داشبورد داخلی در خودروی جدید بعدی خود داشته باشند. این مطلوبیت در محدوده سنی، بخش خودرو و محدوده قیمت بالا باقی ماند. دوربین های داش معمولاً فقط در خودروهای لوکس سطح بالا دیده می شوند. با این حال، مصرف کنندگان گمان می کنند که این فناوری ممکن است به ادعای بیمه کمک کند.

تمام چرخ

بر اساس داده‌های نظرسنجی تویوتا، سیستم چهارچرخ محرک به ترتیب با 34 و 38 درصد در بین آپشن های تأثیرگذار برای خریداران غیر لوکس و لوکس بالاترین رتبه را دارد. جالب اینجاست که به نظر نمی‌رسد سیستم چهارچرخ محرک برای خریداران پیکاپ مهم باشد.

صندلی های چرمی

Cars.com «صندلی‌های چرمی» را به‌عنوان محبوب‌ترین ویژگی جستجو شده فهرست می‌کند، و این منطقی است. علاوه بر این، داده های ارائه شده توسط تویوتا نشان می دهد که 11 درصد از خریداران پیکاپ و هشت درصد از خریداران لوکس تحت تأثیر صندلی های چرمی قرار دارند.

صندلی های گرم شونده

مطمئناً تاکنون هر راننده کانادایی با گرمای شیرین و راحتی صندلی‌های گرم‌کن آشنا شده است. جای تعجب نیست که cars.com این ویژگی را به عنوان پرجستجوترین آپشن رتبه بندی می کند. داده های تویوتا نشان می دهد که 22 درصد از خریداران غیر لوکس و 20 درصد از خریداران پیکاپ تحت تأثیر گرمکن صندلی ها بوده اند. فرمان های گرم شونده نیز در داده های ارائه شده تویوتا در رتبه بالایی قرار داشتند، زیرا 10 درصد از خریداران در هر بخش آن را به عنوان یک عامل تأثیرگذار شناسایی کردند.

جهت یابی

با توجه به cars.com، ناوبری یکی از 10 ویژگی است که بیشترین جستجو را برای آن پیدا کرده است. داده های تویوتا همچنین ناوبری را به عنوان یکی از 10 عامل تأثیرگذار در هر بخش رتبه بندی کرده است که خریداران لوکس با 15 درصد بالاترین امتیاز را کسب کرده اند.

آپشن
control panel and cd in a modern car

5 آپشن یا ویژگی ای که خریداران خودرو نمی خواهند

صندلی های ماساژور

در داده‌های نظرسنجی ارائه‌شده تویوتا، صفر درصد از خریداران غیر لوکس و خریداران پیکاپ صندلی‌های ماساژور را به‌عنوان عاملی تأثیرگذار در خرید خود شناسایی کردند. شاید به این دلیل است که خریداران غیر لوکس و پیکاپ انتظار صندلی ماساژور در وسایل نقلیه خود را ندارند. یا شاید به این دلیل است که اساساً هیچ کس تا به حال برای رانندگی نرفته و فکر نکرده است: «پسرم، مطمئناً می‌توانم همین الان از ماساژ استفاده کنم.

دست و پا زدن

بر اساس داده های نظرسنجی ارائه شده توسط تویوتا، تنها یک درصد از خریداران لوکس، شیفترهای پدال / انتخابگرهای دنده نصب شده روی فرمان را به عنوان یک عامل تأثیرگذار در خرید خود شناسایی کردند.

اساساً هیچ کس کمک شتاب توقف و حرکت را دوست ندارد. و توسط “اساسا هیچ کس” 99 درصد از خریداران لوکس و غیر لوکس، stop and go را به عنوان یک عامل تأثیرگذار در داده های نظرسنجی تویوتا شناسایی نکردند. هیچ راننده وانت باری این آپشن را به عنوان تأثیرگذار شناسایی نکرد.

سیستم ترمز اضطراری پیش از برخورد معکوس

تنها یک درصد از خریداران غیر لوکس و پیکاپ گفته اند که ترمز اضطراری پیش از برخورد معکوس در خرید آنها تاثیرگذار بوده است. این احتمالاً به این دلیل است که هر کسی که تا به حال خودرویی را با شرایط اضطراری پیش از تصادف به عقب برگردانده است و از گاراژ یا فضای تنگ خارج شده است، می‌داند که وقتی ماشین به شما می‌گوید به چشمان دروغگویتان اعتماد نکنید، یا دوستانتان با صدای بلند فریاد می‌زنند چقدر آزاردهنده است. فضای زیادی داشته باشد.»

راه حل های پنچر شدن لاستیک

لاستیک های ران فلت؟ صفر درصد برای خریداران غیر لوکس. کیت تعمیر لاستیک؟ صفر درصد هم برای وانت و هم برای خریداران لوکس. این می تواند به دلایل مختلفی برای بخش های مختلف باشد. البته، تحلیل بدبینانه این است که به نظر می رسد خریداران خودروهای جدید به سادگی فکر نمی کنند که هرگز یک آپارتمان دریافت کنند.

پیش بینی فرم خودروهای آینده و آپشن ها بر اساس روندهای تاریخی

خودروها یکی از مهم ترین محصولاتی هستند که زندگی روزمره ما را تحت تاثیر قرار می دهند. سازندگان خودرو تمایل دارند عوامل موثر بر فروش خودرو و نحوه تاثیرگذاری بر آنها را بشناسند. خودرو یک محصول بسیار رقابتی است که فناوری آن در حال حاضر بالغ شده است. بنابراین، تصمیمات خرید یک خودرو به عواملی مانند زیبایی، ارگونومی، امکانات موجود و قیمت بستگی دارد. فرم بیرونی و رنگ خودرو از مهم ترین عواملی است که بر شباهت خودرو تأثیر می گذارد. ما یک مطالعه موردی در مورد زیبایی‌شناسی خودرو (فرم، رنگ، شکل و تمرکز کاربر) با بیش از 500 آگهی خودرو در 70 سال گذشته انجام دادیم که در مجلات مختلف خودرو ظاهر شده‌اند. نتایج نشان می‌دهد که شکل خودروها در طول سال‌ها از تیز به صاف تغییر کرده است و خودروهای سفید رنگ محبوب‌تر می‌شوند. علاوه بر این، اندازه ماشین کوچکتر می شود و به طور فزاینده ای به خانواده متمرکز می شود. بنابراین، به سازندگان توصیه می شود که خودروهای جمع و جور، کارآمد و هیبریدی و آپشن های کاربردی را توسعه دهند.

پیش‌بینی می‌شود که بازار خودروهای متصل تا سال 2027 بیش از 215 میلیارد دلار ارزش داشته باشد. با افزایش تقاضا برای اتصال بیشتر، خودروهای متصل با 5G به یک هنجار جدید تبدیل خواهند شد. آنچه ما از یک وسیله نقلیه انتظار داریم اساساً از ابزاری که صرفاً ما را از A به B منتقل می کند به یک هاب یکپارچه و کاملاً متصل تغییر می کند.

اتومبیل های متصل دارای مزایای واضحی هستند، به طور بالقوه ایمن تر و کمتر برای محیط زیست مضر هستند. آنها همچنین به صنعت خودرو فرصتی برای نوآوری و ایجاد روابط قوی تر با مشتریان خود نسبت به قبل ارائه می دهند. اتصال 5G آینده صنعت خودرو است و تحرک را همانطور که می شناسیم بازتعریف خواهد کرد.

بهبود ایمنی

طبق گزارش سازمان ملل، سالانه حدود 1.3 میلیون نفر در اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند که 20 تا 50 میلیون نفر از آنها جراحات غیرکشنده را متحمل می شوند. بیش از نیمی از مرگ و میرها مربوط به کاربران آسیب پذیر جاده مانند عابران پیاده و دوچرخه سواران است.

معرفی ارتباطات «خودرو به همه چیز» جریان مستقیم تری اطلاعات را بین وسایل نقلیه، عابران پیاده و زیرساخت های جاده ای امکان پذیر می کند. این بدان معنی است که رانندگان در مورد خطرات نزدیک، مانند وسایل نقلیه خراب، هشدار داده می شوند و احتمال تصادفات را کاهش می دهند. این پتانسیل را دارد که به طور قابل توجهی ایمنی جاده ها را در سراسر جهان بهبود بخشد.هرچند آپشن ها کاربردی خودرو در این زمینه می تواند کمک به سزایی کند.

تجربه مصرف کننده

تقاضای رانندگان برای اتصال در حال افزایش است زیرا مردم با مزایای ماندن در ارتباط بیشتر آشنا می شوند. به گفته مک‌کینزی، 40 درصد از مصرف‌کنندگان فقط برای به دست آوردن ارتباط بیشتر با وسایل نقلیه خود و  آپشن های بیشتر ، برند خودرو را تغییر می‌دهند که این رقم برای رانندگان در چین به 61 درصد افزایش می‌یابد. وسایل نقلیه مجهز به 5G به رانندگان این امکان را می دهد که از برنامه های سرگرمی مورد علاقه خود، مانند خدمات پخش موسیقی یا خدمات کتاب صوتی، از راحتی وسیله نقلیه خود لذت ببرند.

 مزایای زیست محیطی

علاوه بر بهبود ایمنی جاده ها، بسیاری از ویژگی های کلیدی فناوری وسیله نقلیه به همه چیز مجهز به 5G نیز می تواند به مدیریت تراکم ترافیک در شهرهای بزرگ کمک کند. ارتباط خودرو به زیرساخت کانال های ارتباطی مستقیم بین وسیله نقلیه و زیرساخت جاده های مجاور را بدون نیاز به اتصال از طریق شبکه تلفن همراه مرکزی امکان پذیر می کند. به عنوان مثال، این امر می تواند به رانندگان هشدار دهد که چراغ قرمز یا ترافیک در آینده وجود دارد و به آنها امکان می دهد مسیر خود را مطابق با آن تغییر دهند، یا سرعت حرکت وسیله نقلیه را برای به حداکثر رساندن مصرف سوخت و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تنظیم کنند.

 جریان های درآمدی جایگزین برای سازندگان خودرو

5G همچنین فرصت درآمدی عظیمی را برای خودروسازان فراهم می کند که فراتر از نقطه فروش است. این به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا با ارائه ویژگی‌ها . آپشن های  اضافی مانند تشخیص از راه دور، تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌شده و برنامه‌ریزی خدمات آنلاین، ارتباطات پایداری با مشتریان ایجاد کنند – که همه اینها بدون اتصال یکپارچه امکان‌پذیر نخواهد بود.

در صورت هرگونه سوال با مشاورین ما در تهران تیونینگ ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *